There are 177 users in the forums

Remember
Not a member? Register Now!

What's Gore's longest reception?

Well he cant throw to himself.
Originally posted by unst4bl3:
I don't know for sure but his longest reception seemsl ike 5-8 yards, he usually does the rest himself.

That is mostly due to.....
Crappy slow WR's who never get open.
Captain Checkdown, and the duck throwing avenger
Offensive line that can't block anything.
Bad play calls.

He caught a 20 yarder for a first down last year. I don't agree with your assessment of our receivers being crappy and slow when they had a platoon of Alex Smith, Troy Smith and David Carr throwing them passes and they still were able to put up respectable numbers for youngsters.
Originally posted by RichmondPete:
Originally posted by unst4bl3:
I don't know for sure but his longest reception seemsl ike 5-8 yards, he usually does the rest himself.

That is mostly due to.....
Crappy slow WR's who never get open.
Captain Checkdown, and the duck throwing avenger
Offensive line that can't block anything.
Bad play calls.

He caught a 20 yarder for a first down last year. I don't agree with your assessment of our receivers being crappy and slow when they had a platoon of Alex Smith, Troy Smith and David Carr throwing them passes and they still were able to put up respectable numbers for youngsters.

They just don't seem to have breakaway speed, separation, or route running ability that other WR'S seem to have.
Originally posted by unst4bl3:
Originally posted by RichmondPete:
Originally posted by unst4bl3:
I don't know for sure but his longest reception seemsl ike 5-8 yards, he usually does the rest himself.

That is mostly due to.....
Crappy slow WR's who never get open.
Captain Checkdown, and the duck throwing avenger
Offensive line that can't block anything.
Bad play calls.

He caught a 20 yarder for a first down last year. I don't agree with your assessment of our receivers being crappy and slow when they had a platoon of Alex Smith, Troy Smith and David Carr throwing them passes and they still were able to put up respectable numbers for youngsters.

They just don't seem to have breakaway speed, separation, or route running ability that other WR'S seem to have.

Like who for instance? I saw Crabtree come on as a rookie and catch 50 passes in 11 games in one of the least sophisticated passing attacks in the league, the next year everyone knew or offense so his receptions went down but his touchdowns went up. Josh Morgan averaged over 15ypc last year and has improved his numbers each year in the league.

I say we have more than decent wide receivers, everyone looks mediocre on a team that cannot function as a unit, adjust game plans during a game etc.
Originally posted by RichmondPete:
Originally posted by unst4bl3:
Originally posted by RichmondPete:
Originally posted by unst4bl3:
I don't know for sure but his longest reception seemsl ike 5-8 yards, he usually does the rest himself.

That is mostly due to.....
Crappy slow WR's who never get open.
Captain Checkdown, and the duck throwing avenger
Offensive line that can't block anything.
Bad play calls.

He caught a 20 yarder for a first down last year. I don't agree with your assessment of our receivers being crappy and slow when they had a platoon of Alex Smith, Troy Smith and David Carr throwing them passes and they still were able to put up respectable numbers for youngsters.

They just don't seem to have breakaway speed, separation, or route running ability that other WR'S seem to have.

Like who for instance? I saw Crabtree come on as a rookie and catch 50 passes in 11 games in one of the least sophisticated passing attacks in the league, the next year everyone knew or offense so his receptions went down but his touchdowns went up. Josh Morgan averaged over 15ypc last year and has improved his numbers each year in the league.

I say we have more than decent wide receivers, everyone looks mediocre on a team that cannot function as a unit, adjust game plans during a game etc.

I concur.
When I play Madden I have him go on a little wheel route and then he just keeps running straight. I usually hit him for at about the 40 yard mark and it is always good for a big play!
Originally posted by unst4bl3:
I don't know for sure but his longest reception seemsl ike 5-8 yards, he usually does the rest himself.

That is mostly due to.....
Crappy slow WR's who never get open.
Captain Checkdown, and the duck throwing avenger
Offensive line that can't block anything.
Bad play calls.

Now this I get. A bash of Alex which is usually easy to do but then acknowledging that our play calling blows, our line cannot pass protect very well, and our WRs cannot EVER seem to get separation.
Originally posted by tulliman:
Originally posted by unst4bl3:
I don't know for sure but his longest reception seemsl ike 5-8 yards, he usually does the rest himself.

That is mostly due to.....
Crappy slow WR's who never get open.
Captain Checkdown, and the duck throwing avenger
Offensive line that can't block anything.
Bad play calls.

Now this I get. A bash of Alex which is usually easy to do but then acknowledging that our play calling blows, our line cannot pass protect very well, and our WRs cannot EVER seem to get separation.

Isn't that something? The very same people that bash the QB also have stated that our pass protection, coaching, (and sometimes receivers) suck.

... but then somehow it doesn't matter if a QB has no time to throw.... or the opposing defense calls the offense's plays pre-snap... or our defense allows the opposition to score in the final minutes of games...

stupid QB has to be able to make plays anyway and carry all of these issues on his back... er.. right?
I foresee another Alex Smith thread
Originally posted by Bay2Bay9erAllday:
I foresee another Alex Smith thread

haha yeah. One bashed the whole team and look who twisted into that.

I remember Gore catching a long bomb from someone. One of the shlubs we started during this QB carousel.
Originally posted by oldman9er:
Originally posted by tulliman:
Originally posted by unst4bl3:
I don't know for sure but his longest reception seemsl ike 5-8 yards, he usually does the rest himself.

That is mostly due to.....
Crappy slow WR's who never get open.
Captain Checkdown, and the duck throwing avenger
Offensive line that can't block anything.
Bad play calls.

Now this I get. A bash of Alex which is usually easy to do but then acknowledging that our play calling blows, our line cannot pass protect very well, and our WRs cannot EVER seem to get separation.

Isn't that something? The very same people that bash the QB also have stated that our pass protection, coaching, (and sometimes receivers) suck.

... but then somehow it doesn't matter if a QB has no time to throw.... or the opposing defense calls the offense's plays pre-snap... or our defense allows the opposition to score in the final minutes of games...

stupid QB has to be able to make plays anyway and carry all of these issues on his back... er.. right?

This has got to be one of the dumbest posts I've ever read... The OP accurately acknowledges our weak points; but, the Alex faithful have to try and turn this accurate assessment into a Pro vs Anti Alex thread. Let it go man; let it go!

Stop trying to make mountains out of molehills and lets get back to discussing Gore's receptions.
[ Edited by D_Niner on Jul 8, 2011 at 7:26 AM ]
Originally posted by jesserdumas2:
And I don't want to include YAC.

My point is, I don't think I've seen the guy catch much down field and I seriously doubt many ILB's or even OLB's could hang with him for more than the first 10 yards. One of the few fortunately plays on the same team.

I'd like to see Gore split out more and create some mismatches, but he'd have to get some serious separation to overcome the height disadvantage. Will the WCO get after this?

I don't like Gore matched up against a DB as a receiver. IMO this is a mismatch in the D's favor. Gore's strength is when he's matched agains a LB or can catch in space, turn, then have a few yards to do what he does best (run the damn ball)...

Just my
Originally posted by D_Niner:

This has got to be one of the dumbest posts I've ever read... The OP accurately acknowledges our weak points; but, the Alex faithful have to try and turn this accurate assessment into a Pro vs Anti Alex thread. Let it go man; let it go!

Stop trying to make mountains out of molehills and lets get back to discussing Gore's receptions.

Someone pointing out the hypocritical thinking of others has to be one of the dumbest posts you have ever seen? Was it I who first shifted the topic? or someone well before me, and I was simply responding to it? Yeah... something must be dumb here. But yeah, agreed enough that the topic should be steered back to Gore.
Originally posted by oldman9er:
Originally posted by D_Niner:

This has got to be one of the dumbest posts I've ever read... The OP accurately acknowledges our weak points; but, the Alex faithful have to try and turn this accurate assessment into a Pro vs Anti Alex thread. Let it go man; let it go!

Stop trying to make mountains out of molehills and lets get back to discussing Gore's receptions.

Someone pointing out the hypocritical thinking of others has to be one of the dumbest posts you have ever seen? Was it I who first shifted the topic? or someone well before me, and I was simply responding to it? Yeah... something must be dumb here. But yeah, agreed enough that the topic should be steered back to Gore.

The dumb part is ignoring all the other items the poster pointed out and the attempt to shift the focus to only Alex. BTW I fail to see the "hypocritical thinking" in assessing blame to the Coaching, QBs, Receivers, and Line for our poor O the last couple of years...
Originally posted by D_Niner:
Originally posted by oldman9er:
Originally posted by D_Niner:

This has got to be one of the dumbest posts I've ever read... The OP accurately acknowledges our weak points; but, the Alex faithful have to try and turn this accurate assessment into a Pro vs Anti Alex thread. Let it go man; let it go!

Stop trying to make mountains out of molehills and lets get back to discussing Gore's receptions.

Someone pointing out the hypocritical thinking of others has to be one of the dumbest posts you have ever seen? Was it I who first shifted the topic? or someone well before me, and I was simply responding to it? Yeah... something must be dumb here. But yeah, agreed enough that the topic should be steered back to Gore.

The dumb part is ignoring all the other items the poster pointed out and the attempt to shift the focus to only Alex. BTW I fail to see the "hypocritical thinking" in assessing blame to the Coaching, QBs, Receivers, and Line for our poor O the last couple of years...

That's strange, dude... really strange.

- My post was a direct response to tulliman. So why was it really necessary to respond to unst4ble's words? Been here long enough to have made my assessments clear on what he spoke of anyway.

- Never even brought up Alex's name.

- How can you not see the hypocrisy? Let's try this another way....

" oh yes, our OL was horrible in pass protection.... our scheme sucked.... coaching sucked.... receivers couldn't get open or catch everything... buuuuut..... the QB lost the game and he couldn't walk on water to save us "

Acknowledgement of all the problems around the QB, and then blaming said QB for not overcoming all these problems? Yeah... hypocrisy.

.... but how bout that Frank Gore and his longest reception, huh?